Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2007 16:24 - Хайде, нападайте!
Автор: velvet Категория: Други   
Прочетен: 6529 Коментари: 26 Гласове:
0

Последна промяна: 03.07.2007 16:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Напоследък толкова се отбранявах, че вече много ми се събра. Хора, от които най-малко го очаквах, също захапаха тази тема. Дори някои успяха в красив ден като завършването ми да ме заядат за това.
С половинката живеем заедно достатъчно дълго, за да дадем на родата и съседите тема за разговор. Преди няколко години това беше "Няма ли да се жените вече, какво става?". И то толкова учудени, сякаш сме обявили дата, пък сега се отказваме. Ами няма да се женим. Неискаме. Тогава следва "И защо???" още по-стреснато. Всички се стараеха да ме оставят с усещането, че съм срам за родата, че постъпвам глупаво, правя най-голямата грешка в живота си, и т.н. Е добре де, сега какво, писмени обяснения ли да давам? Успяха някак около Нова година да преглътнат тези въпроси. Не че им омръзна, но с част от тях се скарах много лошо, защото не е тяхна работа. А с другата част се скарах, защото не питаха, а директно ми се бъркаха.
НО!!! Тогава дойде друга тема: "Деца няма ли да правите? Вижте се на колко години станахте?". И пак всичко отначало - не, няма, неискам, неможе..... Чудя се дали направо пак да се изпокарам с родата, та да ме оставят на мира, и така да си спестя още 1-2 години нерви. Защото, повярвайте, наистина е изнервящо. Всички баби, лели, стринки и други елементи над 55-60 години настървено ти обясняват, че едва ли не утре ще умрат, а искат да гушнат бебе. И то с тон, сякаш това бебе ще им донесе здраве и ще им спаси живота. Майките (и моята, и неговата) при всеки удобен и неудобен случай повтарят, че е време да им дадем нещо дето да гушкат. Миналата седмица не издържах и се сопнах на майка, че ако толкова я боли душата за дете, да си роди, нямам против.
Във форумите се сблъсках с два вражески лагера. Едните са твърдо ЗА децата, на всяка цена, иначе не си жена. Другите предвиждат евентуално едно, и то след доста време.
Къде сбърках, незнам. Но поне аз го виждам по съвсем различен начин. За да се ожениш, трябва да обичаш човека до теб, да се разбирате, да се подкрепяте и да си помагате.За да имаш дете, ти самият не трябва да си дете. Трябва да можеш да се грижиш както за себе си, така и за половинката. Трябва да си отговорен. Да имаш някакви стабилни финанси. Трябва да си наясно, че детето не е животно - днес го имаш, утре го пращаш на село да не ти пречи.
Как да се ожена от раз??? Защото това била следващата стъпка на връзката ни? Защото околните казват че така е редно? Защото? И след 2, 5, 8 или 15 години до толкова да ми е писнал тоз човек, че да го мразя и в червата??? Егати семейството тогава.
Няма как да се оженя и родя дете, при положение че немога да си осигуря някакви добри пари. Къде ще живеем, кой ще плаща сметките, кой ще плаща дрехи, обувки, екскурзии, обзавеждане. А като дойде детето - трябва да се обзаведе стаята, да се купят количка, кошче, пелени, да се плати раждането, след това и лекарите за бебето... А с времето дребосъка расте, и не ми се вярва да е доволен от факта, че няма пари за вафли, дъвки и т.н., които неговите другарчета си купуват. А с растежа май само майките си дават сметка, че първо - детето расте много бързо, и дрешките се износват за няколко месеца, и второ - дрешките са си цифромания! Оооо, да, знам, че няма само аз да изкарвам пари, а и половинката. Ама неговите пари ще стигнат ли? Ако стигнат, за какво ще стигнат, и защо да нямаме повече? И защо мислите, че ще ми е приятно да живея така?
Да имам дете на 20, когато аз самата незнаех какво искам, си е чисто престъпление. Че то аз нямаше да знам какво да го правя това дете, да не говорим да го уча на нещо...
Или: Да народя няколко дребосъка. На бащата ще му писне от това непрекъснато някое от тях да реве, да иска нещо, да му се пречка из къщата, да трябват пари. И като гледа неговите приятели как си живеят живота съвсем естествено ще се старае колкото се може по-малко време да е вкъщи. Тогава наближава момента, в който на мен пък ще ми писне да съм сама и сама да се боря с всичко. И ще оставя "малките изчадия" на самоотглеждане. Само като се замисля за тази картинка, и си казвам: Евала, точно от такива родители имат нужда тези мъници.

Баба ми все ми казваше "Всяко нещо с времето си!" И смятам да я послушам.
За сега с всичко в живота си се чувствам удобно. Отне ми много време, до като го подредя така, както аз исках. Когато аз реша, ще променя нещо. Но не и преди това.



Тагове:   нападайте,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. andreytcho - Само така!
03.07.2007 16:41
Не се предавай на роднините!
цитирай
2. roksolana - :)
03.07.2007 16:54
Поздрав за прекрасния пост!
Слушай баба си! :)

А на родата е добре с много сериозен тон веднъж завинаги да обясниш, че нямаш намерение да обсъждаш тази тема. Като започнат пак, напомни им, че наистина нямаш намерение (и сменяш темата, най-добре веднага да се прехвърлиш на някакъв много сериозен проблем на конкретния човек). Ако ти стигне търпението за 6-7 пъти да повториш тази семпла фраза (без всякакви обяснения и лирически отклонения, просто си казваш текста и се прехвърляш на неговия проблем :), има шанс да те оставят на мира...
цитирай
3. sis - Точно!
03.07.2007 17:46
тва с родата сигурно е гадно. Моята е надалеч. Но пък всеки, които ме види това ме пита. Ужасно е. Хора, които не са ме виждали 2 години, преди да ме питат как съм, ме питат дали ще се женя.
Няма да им се даваш.
И аз се държа за баба!

:):):):)
цитирай
4. lambo - Самовлюбените егоисти ....
03.07.2007 19:14
Прочетох "творението" ти. Ти си ядосана на всички около теб, и най-вече на тези, които са ти дали живота.
Защо и ти да даваш живот след теб. Ти да не си проста като родителите си. Ти си най-уникалното създание на тая планета и след теб тя трябва да е мъртва. Живота е само до теб, и само за теб.
Парите ти, времето ти са само твои. Ти няма да ги делиш с някакъв "дребосък" който ще ти яде парите, ще ти губи времето, ще ти пили нервите.

А може и Господ да е прав. Така. по този начин, само добрите хора остават поколение.
Иначе светът ще стане ужасно място ....
цитирай
5. natali60 - мила Велвет,
03.07.2007 20:40
не съм човек - критикар, избягвам да съдя хората /въпреки че блогът ми сигурно оставя друго впечатление - отражение от професията :)/. Предпочитам да се опитам да разбера другото мислене. За някои неща съм съгласна с теб - ужасен е този "народен обичай" да се месиш в живота на другите - не им обръщай внимание! Едва ли има зрял човек, който да не си е патил от това "доброжелателство" - само ако се задомиш на 18, няма да имат време да ти натякват / ще ги изпревариш :))/
Що се отнася до децата - очевидно, още не си узряла за идеята. Когато си готова, ще разбереш това. Имам две деца и не мога да си представя живота без тях /е, добре, признавам, че художничката, за която пиша в блога си, е дъщеря ми... Ти може би си се досетила. Знам, че не е прието сам да хвалиш децата си, но наруших това правило.../ Имам и син на 17. Така и майка ти се гордее с теб... Така ще се гордееш и ти един ден с твоите деца :)
А ти имаш ли брат или сестра? Разбирате ли се?
Прегръдка!!
цитирай
6. locke - Браво на теб!
03.07.2007 22:02
Гледната ми точка напълно съвпада с твоята, и през същите роднински драми минавам...
Обичам да казвам, че с удоволствие бих отглеждал някое голямо куче - чау-чау например! Но знам, че за самото куче ще е терор животът в апартамент, а аз нямам времето да му осигуря нужните минимум 5 км на ден... И се чувствам отговорен пред това куче, което нямам. Успявам само да се грижа за една драцена и една финикова палма! Ама и те са държеливи :)
ТИ си отговорна на първо място пред бъдещото си дете/деца! И щом ясно съзнаваш, че не можеш да им предложиш поне добра среда за живот и развитие, верният избор е именно твоят - да изчакаш! Млада си, имаш много време, след няколко години дано имаш стандарта, човека до теб и желанието да имаш деца! И тогава ще ги обичаш, а те - теб. Пък бабите, ако дочакат, дочакат...
цитирай
7. mitko7691 - Няма да те нападам !
03.07.2007 22:22
Само ще те накарам да се позамислиш малко.
Живота наистина си е твой и имаш право да го подредиш както ти харесва.Възрастните са много досадни понякога,а над 60 - винаги.
Само че....недей непременно да обвързваш децата с доброто ти финансово състояние.Мой познат на 37 г.,са 4 деца в семейството.Родителите му бяха от т.нар.работническа класа.И четиримата имат висше(вярно не Харвард),и четиримата си направиха или закупиха собствен дом(вярно от 80 а не от 800 кв.м.) и четиримата са добре реализирани в професиите си.Дали неговите родители са имали твоята дилема??! :)

P.S.Напълно съм съгласен с теб ,че с повече пари е по-лесно.
цитирай
8. анонимен - и аз бих казала същото
03.07.2007 23:15
ако финансовото ти състояние не се стабилизира, това означава ли, че не трябва да имаш деца. Деца се правят с желание и любов, а не с пари. По тази твоя логика, доста семейства в България трябва да имат деца в доста късна възраст или никога.
цитирай
9. анонимен - и да уточня...
03.07.2007 23:17
не те нападам, само изказвам мнение. Иначе живота си е твой.
цитирай
10. venercheto - абе хора, вие не сте добре
03.07.2007 23:40
момичето е на 20, и вие ше я обвинявате в егоизъм, щото не искала вече да се жени и има деца? извинявайте, ама даже баба ми, която живее на село, се е оженила с година-две по-късно..преди 50-тина лета.

в кой свят живеете вие? едно е сигурно- не в тоя.

а за Velvet- много правилно си разсъждаваш, спoко. роднините можеш да ги отрежеш така изкъсо, че да не смеят повече да се обадят. трудно е, но после няма повече да слушаш глупости. просто се начумерваш като буреносен облак всеки път като темата клони нататък, и ако се правят на неразбрали, ставаш и си тръгваш. тва действа наистина. един път ако го направиш, повече няма да се занимавaш. :)

и не слушай какво ти говорят. всеки знае да гледа дете с помощта на баби и лели, да го заточва на село, да го бие и да го критикува за най-малкото нещо. оо, така може ВСЕКИ..и като гледам колко още го правят, хора като теб ме радват наистина. :)

горе главата и прегръдки от мен! :)
венерчето
цитирай
11. locke - Браво, Венерче!
04.07.2007 00:11
Дай и ти едно рамо на момичето, какво са я задъвкали разни анонимки!
цитирай
12. locke - Fil, веднага въпрос!
04.07.2007 01:30
При средна продължителност на живота над 75 години, на колко според теб кадифенцето ще е безвъзвратно остаряла? И тези, дето са отгледали прекрасните деца, имат ли сили да дишат? Или това им е геройството - развалина съм, ама глей к'ви деца отгледах?
цитирай
13. venercheto - хахахаха
04.07.2007 02:05
е тва беше..право в десятката, locke! :)))))))))))))
цитирай
14. lambo - "развалина съм, ама глей к'ви ...
04.07.2007 08:29
"развалина съм, ама глей к'ви деца отгледах?"

Колко развалини познавам, стари ергени и стари кофи, представа нямаш.
И колко красиви млади майки се разхождат с децата си ....

Значи като не ражда деца, жената не остарява !!!
цитирай
15. krasi2g - Аз завъдих детенце рано
04.07.2007 08:52
- на 22 години. По времето на революции разни и хиперинфлации някакви. Бяхме студенти. Гладни студенти. Но не съжалявам и за секунда. Сега това дете вече е голям човек. А най-голямата грешка в живота ми беше, че не исках второ - на принципа: да се видим с пари, да си оправим кариерите... Никога няма да имаш достатъчно пари и сигурност. И докато се занимавахме с глупости, годинките си минаваха и когато решихме че искаме второ - я! изненада - не става... Е, накрая стана - хванахме последния влак. Разни хора - разни идеали. Само описвам моят случай. А, да, и се оженихме на майтап - 16 години вече сме заедно и не мога да кажа нищо лошо за човека до себе си. Но роднините съъъъкс! Там те разбирам идеално. Но не им позволявай да ти влияят - те са в състояние така да те издразнят, че да направиш всичко напук - ожени се бе! - няма пък! ...и така нататък. Няма да те съветвам - само мисли със собствена глава...
цитирай
16. velvet - Е добре, ето още нещо.
04.07.2007 10:07
Не съм на 20, минах ги, но не съм минала още 25, така че според мен ми е раничко още.
Не съм против раждането на деца. Против съм да се раждат ей така, щото си нямаш друга работа, а не защото си готов да си родител.
Майка ми е самотен родител на две деца и е със средна заплата. Ами видях го какво представлява живота така, и нямам намерение да подлагам децата си на същото. Когато поискат да излязат с приятели, да си купят нова дреха или да отидат с класа на екскурзия, искам отговорът ми да не е "няма пари". Искам да имат детство. А това не става с едната любов. Щото ако е до това, то лесна работа. Ама не е, искат си и доста други неща. Неща, за които човек трябва да помисли преди да са дошли децата, не след това. И аз работя по въпроса.

lambo, ти наистина ли четеш това, което пиша, или просто си ЗА идеята да си вечната опозиция??? Защото май въобще не схващаш какво казвам...
цитирай
17. анонимен - taka e
04.07.2007 12:14
Az napulno podkrepqm Velvet i adski me izdrazni posta sus zaglavie " Самовлюбените егоисти ....", napravo iztreshtqh...i kakvo sega, daj da pravim deca shtoto trqbva da dadem jivot i nie...ama she go dadem toq jivot, trqbva li da e sega i vednaga?! koj kogato e gotov, tova e! sorry za latinicata,no tuk nqma kirilica
цитирай
18. locke - Май и моето минало е причина...
04.07.2007 12:14
.. да съм на близка до кадифенцето позиция. До края на детеродната възраст имаме толкова много време! А и защо да имам деца на 20, които да се разлетят когато стана на 40. И после - кукувица! Искам спокойствие чак на 60. А сега - малко да живея!
цитирай
19. sigrina - [S]
04.07.2007 15:25
Имаш моите поздравления и подкрепа :) Още ми е рано за деца и все още нямам такъв конфликт с родата си, но съм сигурна, че след 2-3 години ще имам. Сега имам други, но няма да се поддаваме :)
Поздрави!
цитирай
20. nik666 - чудесни размишления ;-)
04.07.2007 22:53
напомнят ми за моята гледна точка, отчасти изразена тук: http://nik666.blog.bg/viewpost.php?id=80088
цитирай
21. velvet - Мдам,
05.07.2007 09:07
но твоята гледна точка е доста по-крайна.
Поздрави, и го давай по-ведро :)))))))))))
цитирай
22. анонимен - страхотно съм съгласна с теб
05.07.2007 14:17
аз също много искам да създам семейство, деца, но по абсолютно същите причини не го правя за момента. за 5-тата ни годишнина той ми подари красив пръстен, и почнаха въпросите: ама няма ли официално да се сгодявате, кога е сватбата и т.н. ами не, няма. и се почва едно "ама защо", изобщо голяма досада. действително, искам 1) и аз да порасна, щото това си е отговорно и 2) да започна работа, което е немислимо в момента успоредно със следването. как да е. някой беше казал: не сглупи ли човек на 20, може никога да не се ожени, но според мен си трябва акъл за тази работа
цитирай
23. анонимен - Слушай баба си
05.07.2007 14:37
Ние с така наречената ми жена нямаме брак,а живеем вече 14 години.Заедно отгледахме и нейните,и моите деца,и не позволихме на никой да ни се бърка в живота.И не съжаляваме.
цитирай
24. uazi - ne pro4etoh komentarite, no...
05.07.2007 19:39
za6to se wprqga6, koi kakwo e kazal. az wse si mislq, 4e si ima6 dostatu4no w glawata, za da si wzima6 sama re6eniqta. wseki, koito se burka, tam kudeto ne mu e rabotata - aaareee, begaiiii ! Kaji im, che ako ti trqbwat suweti, za towa, kak se jiwee i kak se prawqt deca, 6te gi pita6. ako ne ti trqbwa, da ne ti se burkat.
aide s powe4ko samo4uwstie, nali si znae6, che ne si si padnala na glawata. da se pritesnqwa6 za towa, koi kakwo ti e kazal - ne ti e nujno. ima po-golemi problemi w jiwota.
cunki i gore glawata.
цитирай
25. velvet - Няма как.
06.07.2007 09:53
Като те питат непрекъснато, уж така, между другото, в един момент ти писва. А когато ти го казват и близки роднини, и то така, сякаш едва ли не ги осъждам на смърт, просто ми идва да се прибера при милото и повече да не ходя на гости при родата. Добре, че не ми държи дълго, иначе колко нерви щях да хвърля.....
Btw, радвам се да те видя, uazi :)))))))))))))
цитирай
26. mmmmmmmmm - Умна жена е баба ти!
17.07.2007 17:42
Послушай я!:)))
Макар,че виждам - не и` отстъпваш!:)))
Подреди живота си по свой модел,защото си е твой!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: velvet
Категория: Други
Прочетен: 626527
Постинги: 39
Коментари: 685
Гласове: 1774
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930